
Projekty edukacyjne
Rok szkolny 2021/2022
INNOWACJE I PROJEKTY PROWADZONE NA TERENIE SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2021 /2022
Innowacja pedagogiczna Emocja 2021-2022 r.

Innowacja pedagogiczna „Emocja”
Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasach III A i III B
Opis innowacji
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem projektu jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, i zminimalizować problem wykluczenia w społeczności uczniowskiej, od września 2021 r. wprowadzamy w klasach III A i III B projekt edukacyjny autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki, wspomagający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży, którego założeniem jest uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy- poprzez aktywną działalność edukacyjną.
1. Cele innowacji
Cele ogólne:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
2. Zasady innowacji
- Innowacja pedagogiczna odbywać się będzie od 1 września 2021r. do 13 czerwca 2022r.
- Projekt realizowany będzie od 15 września 2021 roku do 13 czerwca 2022 roku
Nauczyciele prowadzący
Ewelina Kania
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Innowacja pedagogiczna Ultimate Frisbee 2021-2022 r.

Innowacja pedagogiczna Ultimate Frisbee 2021-2022 r.
Ultimate Frisbee – Innowacja pedagogiczna mająca na celu:
- Wykształcenie zdrowych nawyków spędzania czasu wolnego,
- Poznanie mało popularnej dyscypliny sportowej
Ultimate Frisbee to bezkontaktowy sport, w którym drużyna atakująca ma za zadanie złapać plastikowy dysk w strefie punktowej bronionej przez przeciwnika. Celem drużyny będącej w obronie jest przejęcie dysku i rozpoczęcie własnego ataku. Z dyskiem nie można biegać, a po jego złapaniu należy jak najszybciej się zatrzymać i podać do kolejnej osoby. Mecz trwa do momentu, gdy jedna z drużyn zdobędzie 15 punktów.
Autor projektu
Maciej Juzwuk
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego Breaking barriers 2021-2022 r.

Innowacja pedagogiczna Breaking barriers realizowana będzie w klasie 7a oraz 8b
Innowacja Breaking barriers cele:
- zmotywowanie i zachęcenie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach,
- uczynienie z nauki procesu przyjemnego i efektywnego.
Do osiągnięcia tego celu niezbędne jest uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć i sposobu nauczania tak, aby nauka języka angielskiego nie kojarzyła się uczniom z przykrym obowiązkiem.
Innowacja ta jest przeznaczona dla klas językowych 7a oraz 8b. Dodatkowe 2 godziny języka angielskiego będą przeznaczone na realizację innowacji pedagogicznej, której tematyka w dużej mierze pokrywa się z aktualnie realizowanymi treściami nauczania, skupionymi wokół kręgów tematycznych wyznaczonych przez podstawę programową, co zapewnia uczniom integrację treści, metod i celów nauczania w języku obcym. Zajęcia te ukierunkowane będą na zwiększenie aktywności uczniów, ich umiejętności językowych i komunikacyjnych, z naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu oraz mówienia.
Autor innowacji
Adriana Mazurkiewicz
Projekt Edukacyjny Czy wiesz, jak żyje jeż?

Projekt edukacyjny Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy 3b
Termin realizacji: 01.09.2021r.-15.06.2022r.
Podczas lekcji uczniowie poznają prawa panujące w naturze oraz przekonają się, jaki wpływ ma na nią człowiek. Poznają historię jeża o imieniu Zoja. Bohaterka opowie dzieciom o swoich przygodach, które przydarzyły się jej w ciągu 4 pór roku, dzięki czemu poznają otaczający je świat przyrody.
Uczniowie będą prowadzić proste obserwacje przyrodnicze, wykonywać doświadczenia i samodzielnie wyciągać wnioski. Poznając wiele gatunków roślin i zwierząt przekonają się, dlaczego warto szanować przyrodę.
Ewelina Kania
Rok szkolny 2020/2021
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Czytam z Klasą lekturki spod chmurki”

Projekt edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” będzie realizowany w klasach II A, II B oraz III B.
Opis projektu
Projekt ma na celu zachęcenie i zainspirowanie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym. Wspiera on rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Postacią przewodnią po projekcie stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą. Udział w projekcie będzie wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów. W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna).
Cele ogólne projektu:
- Rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
- rozwijanie aktywności czytelniczej
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
- integracja zespołu klasowego
- wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym- rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie
Projekt realizowany będzie na terenie naszej szkoły w terminie od 23 września 2020 r. do 21 czerwca 2021 r.
Nauczyciele prowadzący
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Ewelina Kania
Anna Krzyształowska
Innowacja pedagogiczna Emocja 2020-2021 r.

Innowacja pedagogiczna „Emocja”
Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasach II A i II B
Opis innowacji
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem projektu jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, i zminimalizować problem wykluczenia w społeczności uczniowskiej, od września 2020 r. wprowadzamy w klasach II A i II B projekt edukacyjny autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki, wspomagający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży, którego założeniem jest uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy- poprzez aktywną działalność edukacyjną.
1. Cele innowacji
Cele ogólne:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
Nauczyciele prowadzący
Ewelina Kania
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Klasa I b w roku szkolnym 2022/2023 bierze udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym – Akademia Bezpiecznego Puchatka.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.
Akademia Przyszłości
Rok szkolny 2019/2020
Akademia Przyszłości
W roku szkolnym 2019/2020 kontynuujemy realizację projektu unijnego Akademia Przyszłości.
Uczniowie bawią i rozwijają swoje umiejętności na następujących zajęciach:
- PRZYRODA NA WESOŁO (klasa IV)
- ZAJĘCIA TEATRALNE (klasa V, VI i VII)
- SZACHY (klasa III, V, i VI)
- WARCABY/SZACHY (klasa I, II i III)
- INFORMATYKA (klasa II, III, V i VI)
- MATEMATYKA – zajęcia rozwijające (klasa I, II, III)
- MATEMATYKA – zajęcia wspierające (klasa IV, V i VI)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia rozwijające (klasa III, IV , V i VII)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia wspierające (klasa V i VIII)
Koordynatorem projektu na terenie szkoły jest mgr Joanna Mierzwicka
Innowacje prowadzone na terenie szkoły w roku szkolnym 2019/2020
- „Widzę, doświadczam, rozumiem. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy z biologii i chemii”. Innowacja skierowana do uczniów jednej z klas VII, a jej celem jesr projektowanie oraz wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, obserwacja i formułowanie hipotez, problemów badawczych. Dzięki temu uczniowie uczą się pracy w grupie, umiejętności prezentowania efektów pracy zespołowej, a co najważniejsze poprzez lekcje warsztatowe uczniowie samodzielnie dochodzą do wniosków i zdobywają wiedzę. Zajęcia w/w innowacji odbywają się w sali, która jest w pełni przystosowana do tego typu lekcji. Posiada profesjonalny sprzęt – dygestorium, mikroskopy, szkła laboratoryjne oraz wszelkie odczynniki.
- „Get on Stage!”. Innowacja dedykowana dla uczniów jednej z klas VII, polega na zwiększeniu o 2 godziny tygodniowo zajęć z języka angielskiego. Głównym celem prowadzonej innowacji jest poszerzenie zasobu środków językowych i zastosowanie ich w tworzeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych, a także rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Ponieważ innowacja realizowana jest w 11-osobowym zespole klasowym, a lekcje języka angielskiego odbywają się codziennie rano, uczniowie chętnie angażują się w zajęcia.
- „Na parkiet”. Innowacja ta skierowana jest dla uczniów jednej z klas piątych. Jej celem jest nauka gry w piłkę siatkową poprzez wdrożenie ponad podstawowych umiejętności technicznych. Innowacja zwiększyła ilość godzin wychowania fizycznego o 2 godziny tygodniowo.
- „Klucz do kodowania”. Innowacja, która została stworzona w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne dzieci, miała za zadanie rozwinąć kompetencje matematyczne uczniów jednej z klas pierwszych. Zajęcia innowacyjne odbywają się raz w tygodniu, w ramach godzin dyrektorskich i polegają na programowaniu i kontrolowaniu pracy robotów. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w tego typu zajęciach, chętnie pracują w zespołach, dyskutują i szukają kompromisowych rozwiązań biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania innych.
Pozostałe wieści

Pozostałe wieści


Bieg Pamięci Rotmistrza Witolda Pileckiego

Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w biegach przełajowych

Wycieczka do farmy Iluzji-klasy IV

V Powiatowe Manewry Patriotyczne Leśniakowizna-Ossów

Narodowe czytanie

Pracownia Kompetencji Cyfrowych


Spacer klas drugich
Click here to add your own text